SP_19_22_231
25 .04 2023
Тема №17 Стандартизація і
контроль якості взуття.
Урок №231 Діяльність підприємств в
умовах міжнародної ринкової економіки.
Взуттєва промисловість
За різними оцінками, ринок взуття в Україні становить 100-170 млн пар, його
приріст – 10-12% на рік. Тоді як в Західній Європі припадає 6-8 пар взуття на
душу населення, у нас цей показник становить всього 2,7 пари.
Експорт взуттєвої промисловості сьогодні зумовлений в основному схемами
роботи з давальницькими матеріалами або на замовлення. Так, найбільші обсяги
продукції галузі були експортовані до Італії – близько 32%, Польщі – 20%, Росії
– 16%, Угорщини – 8%, Німеччини – 6%, Білорусі і Румунії – по 4%
В 2007 р. найбільше експортували частин взуття, шкіряного взуття, взуття із
гуми і пластмаси. Загальна сума експорту за 2007 р. склала 143,5 млн USD.
Значну частку на українському ринку взуття займає імпорт, який у більшості
випадків базується на поставках із Китаю, що склали в 2007 р. близько 69%
загального імпорту взуттєвої продукції. Уже багато років Китай залишається
найбільшим у світі експортером текстильних виробів, одягу, взуття, годинників,
велосипедів, швейних машин тощо, тому практично в кожній країні в імпорті
легкої промисловості він займає лідируючі позиції.
Сьогодні в Україні існує кілька фабрик, що працюють на давальницькій
сировині. Це підприємства в Ужгороді, Житомирі, Києві. Свою продукцію вони
переважно відправляють на експорт – до Румунії, Словаччини, Польщі. По суті, це
виробництва збірки. Інші регіони, в яких зосереджено взуттєве виробництво, –
Харків, Дніпропетровськ, Бровари. Багато більш дрібних виробництв розміщено на
територіях колишніх великих підприємств на основі оренди. За підсумками 2007 р.
найбільше було вироблено взуття з натуральної шкіри (близько 17 млн пар), із
текстильних матеріалів і штучної шкіри (понад 11 млн пар), набагато менше
взуття з гуми і полімерних матеріалів (близько 2 млн пар).
Інвестиційна привабливість підприємств легкої промисловості у розміщенні
капіталу (у вигляді фінансів, обладнання, сировини) полягає в швидкій окупності
вкладень, завдяки незначним строкам виробництва і реалізації продукції, в
швидкому переформуванні асортименту, наявності місцевих сировинних ресурсів
(вовна, льон, шкірсировина) і потенціальній ємності ринку України.
Висока конкурентоспроможність провідних компаній національної легкої
промисловості, зростаючий середній доход населення, історична розвиненість
легкої промисловості України дозволяє галузі знайти значні можливості. Легка
промисловість в Україні має серйозні перспективи для подальшого розвитку навіть
за участі сильних конкурентів на ринку.
У 2007 р. Міністерством було розроблено ряд заходів, направлених на
удосконалення державного регулювання розвитку легкої промисловості, підтримку
інноваційно-інвестиційних проектів, удосконалення структури виробництва з
урахуванням розвитку світових ринків товарів легкої промисловості, розвиток
вітчизняної сировинної бази, проведення ефективної митно-тарифної політики,
забезпечення сертифікації продукції і впровадження систем управління якістю, а
також науково-технічне забезпечення технологічного переоснащення підгалузей
легкої промисловості.
Домашнє завдання: Зробити конспект.
Комментариев нет:
Отправить комментарий